Magsjuka

Övertrött och magont. Träningsförbud. Massa dålig mat. MEN JAG VILL BARA TILL GYMMET men min mage skulle inte tåla det. Fuuckit. I helg var jag til helsingfors med bella och becca and their papa. Vi shoppade (köpte dock bara ett par skor och träningsväska) och for och kollade på bellas match. Igår var jag bara hemma och såg på film osv med min bror. Idag började andra praoveckan oc jag är vid kaffehuset august, faktist riktit kul där! Snygg medarbetare har jag också ;) jaja ska köra efter någo mat som jag får ner nu, har någålunda magsjuka och får inte ner riktig mat ...glass låter bra. Hah

Några



En dimmig morgon

Det är regnigt, dimmigy och kallt där ute. Ja vi ser väl att hösten är här...igår efter arbetet gymmade ja lite, för att sedan fara vidare till stan för att luncha och köpa lite smått. For sedan på övis musiklinjes föreställning med Michelle och Mathilda :) var döds trött då jag kom hem och försökte somna i flera timmar, men klockan 24 gav jag upp och läste en tidning. Tog ytterligare någån timme före jag somnade. Har bara ett fåtal timmar sömn bakom mig så lämnade hemma idag. Ska bara ta det lungt och åka till butiken med mamma idag. Ikväll far jag till Bella övernatt och imorgon tidigt åker vi till Helsingfors!!

Onsdag

Åh, ni vet inte hur slut jag är. Fick inte sömn inatt + fysiskt arbete + 2 träningspass. Slängde mig direkt i soffan då jag kom hem, borde laga mat men tror jag ska ta och sova lite före det. Endast två dagar kvar till helg, UPP MED HUMÖRET ALLTSÅ!!!
Dagens lunch, hade inget annat att bjussa på :o

Några fakta om mej

-jag är frusen hela vintrarna. Alltså det går seriöst inte en timme utan att jag fryser.
-om jag börjar äta något godis kan jag inte sluta äta. Jag äter då alltså ALLT jag ser och slutar inte :'D
-mina knän, vrister, ryggen och ja hela jag egentligen, knakar hela tiden.
-tycker inte alls om landet jag bor i, vilket faktist är synd...
-har åkt slalom 2 gånger i mitt liv och jag gillar det inte alls 
-om jag börjar skratta mycket, slutar det alltid med att jag gråter av skratt. Och det är inget jag kan göra något och ibland är det lite pinigt 
-är typ rädd för katter, och ödlor o grodor. A fyfan
-kan inte ha på mej jeans elr sånt hemma, går liksom bara inte



I want that BIGBIG smile

Idag är det måndag. Jag har inlett min praovecka på sportsclub, och det var vääldigt chill idag. Fick sluta 1 1/2 timme tidigare och så. Fick även fara på ett pass mitt på dagen, som jag kommer få göra varje dag :) Efter det var jag i stan och efter 2 timmar med inget att göra slapp jag äntligen på rygg massage, och oj oj OJ vad låst jag var. Tog sjukt så in åt skuttans och knäckte närmare 100 gånger hhaha.
 Aja, mitt humör har inte varit så bra de senaste dagarna, så hoppas att jag vaknar på rätt sida imorgon. Ska jobba, gymma och fara på sånglektion! 
Framkallar 500 bilder för tillfället, så datorn laggar som tusan så jag sätter punkt här. Hoppas ni har en bra fortsättning på veckan♥
glädjeskutt från italien♥♥
 

Yesterday



 

Det rullar på

Har skrivit om ett inlägg 3 gånger nu. Lyckas alltid klicka bort det . Jaja det har inte hänt mycket speciellt senaste dagarna, varit i skolan och tränat. Bara två dagar kvar till helg, och efter det följer två veckor prao! Shönt som fan att slippa skolan en stund. Var en sväng till fitness tukku idag och fick hem 2 träningstoppar, 1 drickaflaska samt några celsius! Kan säga att jag trodde verkligen inte de var så goda och effektiva :) jaja, ha en bra fortsättning på veckan! 



Don't feel good

Har inte sovit ordentligt på en vecka nu och det börjar vara jobbigt. Känns lite som jag e i en dröm hela tiden. Vet inte varför ja inte kan sova..plus att det känns som jag skulle kunna börja spy närsomhelst nu, vill bara gråta. Haha alltså vilket klaginlägg men aja sov gott ni

Sovproblem, vänner, mat och träning

Igår blev det ändrade planer och jag for till nathalie efter gymmet, var det var ett gäng folk. Kom hem därifrån 1 tiden och gick o sova, har fortfarande svårt att sova och vaknade redan 7 imorse...aja imorse lagade jag plättar till mig och min bror och efter det körde jag till GW vart jag hittade en tröja, och sedan och handla massa onyttigt till citymarket! Haha aa, det är ju cheat day ;) Ska ta mej ut på lenkki nu, sedan kommer Bella hit ikväll på myyyys !

Tweeet



Min senaste tweet förklarar känslan efter dagens workout. Har annars skrivit mitt första prov för i år som var matematik, och det gick väl inte som jag hoppats..aja imorgon är det fredag(en den 13) ÄÄÄÄNTLIGEN!! Syftar inte på datumet dock haha..annars ska jag på dubbel pass imorgon och sedan träffa min underbara fina Bella på kvällen, ÄNTLIGEN det med! 

Maybe the luck is on my side this time

Hej på er! Vaknade just från en liten tupplur, borde inte sova på dagen men har fått högst 4 h sömn inatt så tyckte jag var värd 45min vila..hade såå svårt att somna inatt, låg flera timmar vaken före jag lyckades. Då jag vaknade halv 6 av kramp i vaden trodde jag att jag inte hade sovt över huvudtaget. Jaja, har ett prov att läsa på ikväll samt två förhör så kommer befinna mig i sängen med böcker alltså.


Gläädje från topp till tå

Idag har jag:
Klarat av en jobbig skoldag
Dansat som ett cp framför spegeln
Ätit god mat
Gymmat död på mina armar, kommer knappt orka lyfta armarna imorgon
Fått mitt gymschema
Kommit hem glad

Nu ser jag på idol och äter en appelsin och skyr! Har inte så mycket å säga, livet ler :)


trött idag

 

I came in like a wrecking ball I never hit so hard in love

 
erkänn, miley sköter denhär låten bättre än något. Såååå fint!

you're like a fish in a big ocean, there's so many of you but you're still different

Dagen har inte varit speciell, elr jo färgade håret spontant ännuännu mörkare igår och märkte idag att jag hade en ljusare rand på 1/3 av håret...Var via en butik efter ännu en till hårfärg efter skolan och gick sedan till gymmet! Då jag kom hem färgade jag bort randen och spelade lite piano, hah ska försöka lära mig igen men nej herregud jag suger ju. Jaja, om en timme börjar idol (!!!!) så före det ska jag få några läxor gjorda, hörs :)
 

Work for THAT ass

Någon bad mig att posta dagens träning, så jag gör väl det då :) På schemat stod löpning och rumppaa!

På löpbandet:
35 min jogging i 10km/h
10 min löpning i 12 km/h
5 min jogging i 10 km/h
7 min löpning i 14 km/h
3 min jogging 10 i km/h

5x20 reps, squats med 20kg
5x20 reps, höftlyft med 10kg

10min ner"jogging" på crosstrainer.


Brunch @harjus !


I woke up wishing you were next to me

Hej vänner! Haft en bra helg hittills?
Jag har spenderat hela gårdagen med tilda. Vi var på bio på one direction dokumentären och kan bara säga en sak, åh herregud vad härliga dom är. Är lika kär i dem som jag var i spindel mannen då jag var liten, haha. Nämen ja var faktist... anyways så hade jag även eatday igår så åt massa gott också. Efter bion for vi då till amarillo, var jag åt en femteedels hamburgare eftersom jag var så mätt av all godis ... Vi kom hem någongång halv 2 och slängde oss direkt i sängarna!
Vaknade precis och får snart frukost. Har inga övriga planer idag förutom gymet.

Ps. Föll första gången med moped igår. Jamen det var ju kul va. Haha nej men det gick inte så dåligt så allt är okej med mej :)


-


Ta sig iväg långt bort

(HAHA, tilda såg det men jag hade inte lagt ett märkte till det..men märkte ni att det är en fluga i maten i bilden i förra inlägget...)
 
Idag har jag gått i shorts till skolan säkerligen för sista gången i år...även varit till gymmet på 1h löpning och 30min magpass. Kom hem och åt nyss en stor fruktsallad framför criminal minds. ikväll kan jag ta det hur lungt som helst, ska nämligen inte till skolan över huvudtaget imorgon så det blir sovmorgon! Vi åker iväg först klockan 13 på dagen, matchen är 21.30 så jag har stora förväntningar på att jag kommer frysa ihjäl. I bussen kommer jag ha en tjock bok med anteckningar och skrivningar av Marilyn Monroe samt hennes story, som sällskap! 

Let your smile change the world don't let the world change your smile

 
Hej ni som kollar in!♥ Kom just hem från en 8km powerwalk med ben som har grym träningsvärk från gårdagens pass, gillagillagilla! Märkte också att hösten verkligen börjar vara här nu, löven börjar synas i många olika färger och det var till och med lite kyligt nu på kvälls sidan..jag tycker faktist det ska bli lite mysigt med höst. Tänk; filmmys med ljus, fina färger, varma kläder och det närmar sig jul och resan till Spanien med min familj! 
 
Jaja, imorgon är min sista dag i skolan för denna vecka eftersom på fredag åker jag ner till Helsingfors än en gång på  Finland-Spanien fotbolls match. Haha, har faktist inte varit en hel vecka i skolan ännu i år. 
 Nu ska jag göra det bekvämt i soffan och se på idol, ha en mysig kväll ni!
 Min favorit lunch i Thailand haha, så .grymt .gott.

Glad och taggad på livet

Har typ fått en kick i livet. Är sprallig och glad mest hela tiden, skolan känns inte ens så jobbig att gå till för tillfället! Träningen har gått i gång super bra igen och som jag skrev på twitter är jag så taggad på att bli snabbare, fastare,smidigare och starkare än vad jag varit. Tackar mamma och pappa för gymkortet jag äntligen fått och kommer även få ett gymschema för några dagar i veckan av en pt! Alltså alla mina pass kommer verkligen inte vara gjorda av en pt, eftersom jag försöker hinna träna varje dag. Dock ska man ju lyssna på kroppen så vila(!) kära ni då kroppen skriker efter det.


Min eftermiddag/kväll i 3 bilder

Åt på subway med brorsan, skaffade gymkort och gymmade


Åtta punkter om helgens bravader

  • På fredag kväll var det åminne som var helt okej
  • På lördag morgon var jag på en powerwalk
  • Gick halva vägen med skorna i handen för jag fick skavsår
  • Efter powerwalken chillade jag med min bror tills jag åkte in till stan till frissan
  • Resultatet ser ni nedan och som sagt gillar jag det starkt :)
  • Då jag kom hem åt jag och for sedan iväg till Solf för att festa lite eftersom det var villavslutning
  • Då jag kom hem somnade jag direkt
  • Idag ska jag och jobba 3 timmar och på kvällen skall jag träna.
Tildas bild från älskade Italien, gud hur mycket jag saknar det..

SÅ NÖJD

Satt alltså 3 timmar i frissan igår, och det resulterade brunt och en svag ombre! JAG ÄR SÅ NÖJD.